Repartizarea cheltuielilor pe beneficiari – contabilitate asociatii de proprietari

/ ianuarie 27, 2016/ Noutati/ 2 comentarii

HOTARÂRE Nr. 1588 din 19 decembrie 2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind înfiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari

SECTIUNEA a 5-a Repartizarea cheltuielilor pe beneficiari

ART. 48 Cheltuielile pe beneficiari reprezinta cheltuielile aferente serviciilor de care beneficiaza în mod individual proprietarii, toti sau în parte, gestionate financiar prin intermediul asociatiei de proprietari.

ART. 49 Cheltuielile pe beneficiari sunt cheltuielile cu privire la: citirea, calculul si gestiunea consumurilor individuale de apa rece, apa calda, caldura, gaze, energie electrica, deseuri municipale; servicii cu privire la repartitoarele de costuri; chiriile spatiilor comune – boxe, casa scarii, holuri, spatiu ghena, terasa etc.; gestiunea ajutoarelor banesti; gestiunea contractelor cu caracter individual; întretinerea interfonului si a partii de instalatie din interiorul apartamentului; verificarea metrologica a contoarelor individuale de energie termica, în cazul distributiei orizontale; reviziile instalatiilor interioare de gaze, apa si încalzire; alte servicii individuale catre proprietari.

ART. 50
(1) Cheltuielile pe beneficiari se repartizeaza conform valorii care revine fiecarui beneficiar în cauza.
(2) Pentru proprietarii care beneficiaza de anumite servicii si determina consumuri suplimentare, în conditiile în care nu exista nicio interdictie legala în acest sens, calculul cotei de contributie aferente cheltuielilor pe beneficiari se face conform baremelor stabilite prin normativele tehnice în vigoare sau, în lipsa acestora, conform deciziei comitetului executiv, în functie de cantitatea consumata.

2 Comentarii

  1. BUNA ZIUA

    Cum trebuie sa procedam in cazul in care dna administrator nu a mai platit facturile catre RADET si noi suntem in situatia de a ne oprii apa rece pt ca datoram bani de ordinul miliardelor.

    Multumesc

    1. In aceasta situatie, asociatia de proprietari, prin presedinte si membrii de comitet redacteaza o plangere penala pentru administrator/persoana responsabila cu platile, si o depune la sectia de politie de care apartine. In situatia in care administratorul isi recunoaste vina, i se poate impune plata esalonata (catre asociatie); in caz contrar, se incepe procesul de recuperare a datoriilor de la persoanele vinovate.

Lasă un răspuns