(abrogat) Repartizarea cheltuielilor pe beneficiari – contabilitate asociatii de proprietari
Repartizarea cheltuielilor pe beneficiari
(Legislatia nu mai este in vigoare. Vezi noile obligații conform 196/2018)
HOTARÂRE Nr. 1588 din 19 decembrie 2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind înfiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari
SECTIUNEA a 5-a Repartizarea cheltuielilor pe beneficiari
ART. 48 Cheltuielile pe beneficiari reprezinta cheltuielile aferente serviciilor de care beneficiaza în mod individual proprietarii, toti sau în parte, gestionate financiar prin intermediul asociatiei de proprietari.
ART. 49 Cheltuielile pe beneficiari sunt cheltuielile cu privire la: citirea, calculul si gestiunea consumurilor individuale de apa rece, apa calda, caldura, gaze, energie electrica, deseuri municipale; servicii cu privire la repartitoarele de costuri; chiriile spatiilor comune – boxe, casa scarii, holuri, spatiu ghena, terasa etc.; gestiunea ajutoarelor banesti; gestiunea contractelor cu caracter individual; întretinerea interfonului si a partii de instalatie din interiorul apartamentului; verificarea metrologica a contoarelor individuale de energie termica, în cazul distributiei orizontale; reviziile instalatiilor interioare de gaze, apa si încalzire; alte servicii individuale catre proprietari.
ART. 50
(1) Cheltuielile pe beneficiari se repartizeaza conform valorii care revine fiecarui beneficiar în cauza.
(2) Pentru proprietarii care beneficiaza de anumite servicii si determina consumuri suplimentare, în conditiile în care nu exista nicio interdictie legala în acest sens, calculul cotei de contributie aferente cheltuielilor pe beneficiari se face conform baremelor stabilite prin normativele tehnice în vigoare sau, în lipsa acestora, conform deciziei comitetului executiv, în functie de cantitatea consumata. Repartizarea cheltuielilor pe beneficiar.
Acum și cu servicii pentru companii, dezvoltatori imobiliari sau administratori suprasolicitați
Doxal an de an reușește să depășească limitele gândirii conservatoare, dezvoltă idei și găsește soluții.
Pentru că dorința noastră este să facem un altfel de business, mereu orientat spre client, de data aceasta venim și în sprijinul managerilor sau dezvoltatorilor imobiliari.
Unii s-au născut buni contabili, alții s-au născut buni ingineri, nu se poate performa în ambele domenii în același timp.
Tocmai de aceea oferim cea ce știm sa facem cel mai bine și anume Contabilitate și Fiscalitate pentru asociații de proprietari. Administrator imobile pe segmentul de contabilitate.
Cu pachetul Doxal B2B, venim în sprijinul celor care își doresc să își îmbunătățească relațiile cu asociațiile din portofoliu, să își întărească poziția în piață pentru a avea timp ori a performa în alte activități. [citește mai mult …]